Hur mycket mer skulle ni sälja då?

nyhet_vaxel

I förra veckan så var jag på besök hos ett bolag som säljer B2B med telefonen som verktyg.

Vi pratade som vanligt om vår gemensamma passion. Försäljning!

Hur det har förändrats över tid och vi mindes tillbaka på den gamla goda tiden när man satt med telefonkatalogen och matade från A-Ö och fingrarna glödde på knapparna på telefonen. Det var tider det!

Kanske du är en av de som minns hur man jobbade med försäljning långt innan google, smarta dialers och alla andra verktyg som finns idag?

Att sälja idag är annorlunda mot när vi satt med telefonkatalogen och matade samtal!

Vilka utmaningar har du?

Som vanligt när jag är ute och träffar kunder så vill jag veta vilka utmaningar de ställs inför idag och vad de vill förbättra för att öka sin försäljning.

Kunden berättade att det krävs betydligt mer energi från säljarna och fler samtal för att få till samma resultat idag som bara för några år sedan.

Handen på hjärtat

Idag så sitter många med olika växlar eller med mobiltelefonen och ringer ett samtal i taget. Många sitter och letar prospekts och leads på hitta, google eller andra ställen.

Så handen på hjärtat! Tänk om du eller dina säljare skulle vara effektivare i sitt ringande, i sin bearbetning av marknaden, om de hade haft ett system med alla prospekts i och att samtalen bara kopplades fram när någon svarade. Om de skulle ha dubbelt så många kontakter som idag,

hur mycket mer skulle ni sälja då?