Smartbound – När era blivande kunder ringer tillbaka

smartbound-framtidens-telemarketingnu

Innovation

Vårt mål att ligga i innovationens framkant är något som vi hela tiden arbetar för. När det gäller dialers och säljstöd så ska vi leda utvecklingen och vi har från första koden haft målet att vara först med nya tekniska lösningar för att öka driftsäkerheten och ge våra kunder förutsättningar för ökad försäljning.

Vi har under några månaders tid beta-testat vår nya funktion Smartbound på utvalda callcenters, med mycket lyckat resultat.

Vad är Smartbound?

För att enkelt förklara vad smartbound är så är det en kombination av Outbound och inbound. När ett telemarkering bolag arbetar så ringer de många tusen samtal under en dag. I många av fallen så kan inte kunderna svara. De står dåligt till just för tillfället. De har inte tid.

Däremot så har telemarketingbolaget lämnat väldigt många telefonnummer på displayer runt om i världen.

Vilket problem löser vi?

Idag så ringer många kunder tillbaka till sina missade samtal när de får lite tid över. Tyvärr så möts de väldigt ofta av en telefonsvarare som säger

 

“Hej vi har försökt att nå dig i telemarketingsyfte, vi försöker igen”

 

Dels så är det inte särskilt bra att låta kunden mötas av en opersonlig telefonsvarare som egentligen inte säger något alls.

Sedan så sparar man enorma summor pengar på adressmaterialet då kunderna själva ringer in istället.

Så vad säger siffrorna? 

Dels så visar våra tester att väldigt många människor ringer tillbaka på missade samtal. Sedan så är hitraten väsentligt högre på inkommande säljsamtal än på utgående samtal. Den främsta anledningen är att samtalet görs när kunden har tid och att kunden känner att det är mer på kundens villkor.

De ger säljaren tid att presentera sig, måla upp ett problem och lösa problemet åt kunden.

Allt för en högre hitrate!

Lösningen

Genom smart uträknade algoritmer så prioriteras inkommande samtal i predictive växeln. Det innebär att när kunden ringer tillbaka så kopplas de till en duktig säljare, redo att sälja när kunden tar sig tid.

Kundkortet med kundens alla uppgifter hämtas så att säljaren vet direkt vem den pratar med innan säljaren svarar.

Som AlphaOne kund så väljer man själv hur Smartbounden ska fungera, vilka agenter som ska ha behörighet att ta emot Smartboundsamtal.

Flexibelt efter era förutsättningar

För alla våra kunder

Inom kort så kommer funktionen vara tillgänglig för alla våra kunder, nya som gamla. Till skillnad mot flera av våra konkurrenter så ingår nya smarta funktioner i den ordinarie licensavgiften.

Vi tycker det är fel att ta extra betalt för support, scoreboard och allt annat konstigt som många dialerleverantörer brukar ta extra betalt för.

Långsiktighet

Vi tror på ett långsiktigt partnerskap med våra kunder. En relation där vi tillsammans utvecklar partnerskapet till dess maximala potential. Att vara ett bollplank, en motor i att öka er försäljning genom nya innovativa lösningar i AlphaOne och våra leads.

Skulle du vilja testa något av våra smarta verktyg, bolla idéer eller bara snacka försäljning?

Tveka inte att ringa mig på 0723141873, maila påtimmi@alphapartner.se eller lägg till mig på LinkedIn

Timmi Jofur

CEO AlphaPartner