Tysta samtal – Ett branschproblem för telemarketing

mad_man

Ett av de största problemen vi har inom telemarketing idag är tysta samtal. Först och främst så gör det kunderna förbannade. Det är inte speciellt kul att springa till sin telefon för att sedan mötas av ett tyst samtal. Det skapar även oro och osäkerhet hos den som blivit uppringd.

 

Tyst samtal = Ett samtal kopplas fram till kunden men det finns inte någon agent ledig att besvara det.

Långa väntetider

Ett annat problem som telemarketing brottas med idag är tiden mellan samtal. Den svåra balansen där emellan är att man inte vill få tysta samtal samtidigt som man inte vill att säljarna ska vänta länge mellan samtalen. Att vänta länge på samtal gör att säljarna blir ofokuserade och omotiverade. Det är döden för en säljorganisation.

Hur löser man det?

Under utvecklingen av AlphaONE så hade vi satt upp tydliga mål. Vi ska ge våra kunder förutsättningar för att öka sin försäljning, vi ska bygga vår dialer för att minska de tysta samtalen och vi ska komma med unika tekniska lösningar.

Med branschens smartaste teknik så har vi idag den snabbaste dialern på marknaden samtidigt som våra kunders tapp har minskat rejält.

Anledningen till att vi både kan höja ringfrekvensen samtidigt som vi kan sänka tappet stavas symbios. Framtidens dialer är redan här.

Fler samtal, mindre tapp = Bättre lönsamhet för våra kunder!

Skulle du vilja testa något av våra smarta verktyg, bolla idéer eller bara snacka försäljning?

Tveka inte att ringa mig på 0723141873, maila på timmi@alphapartner.se eller lägg till mig på LinkedIn

Timmi Jofur

CEO AlphaPartner